Veelgestelde vragen: Zit er Nederlandse ondertiteling bij?

Daar kan ik kort over zijn: Ja!

De box gaat namelijk aan het begin van het afspelen van video automatisch op internet zoeken naar een bijbehorende ondertiteling. Het enige dat u nog moet doen is de juiste ondertiteling kiezen. Standaard gaat de box zoeken op Nederlandse (als voorkeurs taal) en Engelse ondertiteling. Hiervoor gebruikt de box verschillende online aanbieders van ondertitels. Daar wordt de naam van de film en jaartal gebruikt als zoekterm. Bij TV series gaat ook het seizoen nummer en afleveringsnummer mee.

Ondertiteling kiezen

Soms kan het voorkomen dat de ondertiteling niet synchroon loopt. Kies dan een andere ondertiteling in het afspeel menu en het probleem zal dan al gauw verholpen zijn. Deze ondertitels worden beschikbaar gemaakt door vrijwilligers. Soms duurt het even een dag nadat een film of een aflevering is uitgekomen totdat er een goede ondertiteling beschikbaar is.

Soms staat er vlak achter de taal “CC”. Dit betekend “Closed Captioning” en houdt in dat dit de ondertiteling is voor slechthorenden. Let hier op, want de goed horenden onder ons kunnen dit wel eens irritant vinden.

Het is mogelijk ook andere talen in te stellen. Geef aan bij een bestelling als je graag een andere taal erbij wilt hebben en deze als voorkeurstaal wil hebben. Dan regel ik dat voor je!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.