Fixes voor errors na K25 update

Problemen na het uitvoeren van de K25 update?

Heb je de update uitgevoerd op je box naar de K25 versie van de MediaStax software? Dan kan het voorkomen dat je tegen wat bugs aanloopt, zoals:

  • Elke keer dat de box opstart, voert de box een “Restore from backup” uit
  • Je krijgt telkens na het opstarten twee Gaia meldingen bovenin het scherm dat er geen films en afleveringen worden gevonden.
  • Er is opeens een “My Trakt” menu optie bijgekomen in het hoofdmenu, terwijl je geen Trakt account hebt ingesteld.
  • Als je vanuit het Featured menu een film of aflevering wilt bekijken en je drukt op de het Exodus Redux of Yoda icoon, dan krijg je het keuze menu voor add-ons, in plaats van dat de geselecteerde add-on gaat zoeken naar streams.
  • Je Real-Debrid account lijkt niet goed te werken op de box. Je krijgt geen gele premium streams te zien, of indien ze er wel zijn spelen ze niet af.

In sommige gevallen resulteerde de migratie van persoonlijke instellingen uit de vorige software versie tot deze problemen. Gelukkig heeft MediaStax hier een fix voor ontwikkeld in de vorm van een patch, die je zelf op de box kan uitvoeren.

 

De fix

Deze problemen worden opgelost door de onderstaande stappen te volgen. Hiermee wordt de patch op de box uitgevoerd:

  • Ga in het hoofdmenu naar beneden naar de pagina: Settings (klik er niet op)
  • Met de rechterpijl op de afstandsbediening klap het menu uit
  • Kies bijna onderaan de optie: Advanced Settings
  • Kies (bovenaan) de optie: Fixes for error messages after update to K25
  • Wacht even totdat je de melding krijgt dat de “patches” succesvol zijn uitgevoerd

Hierna zal de box hoogstwaarschijnlijk het menu verversen. Zodra dit is afgerond raden we aan de box te herstarten. Vlak hierna zal de box nog één laatste keer de “restore backup” uitvoeren en afronden. Hierna is het mogelijk dat het menu nog een maal ververst wordt.

Deze patch kan overigens geen kwaad in het geval je de bovenstaande problemen niet had na de K25 update. Ook in dit geval raden we aan deze patch uit te voeren. Er zitten namelijk enkele kleine bugfixes in die de stabiliteit van de box ten goede komt.

 

Maakte je gebruik van Real-Debrid?

Indien je gebruik maakte van Real-Debrid, dan raden we aan op de Settings pagina onderaan het hoofdmenu op het “Real-Debrid Settings” icoon te drukken. Mocht dit een error geven, probeer het dan nogmaals en je zal zien het nu wel lukt. Kies vervolgens in het pop-up menu de optie “Show Real-Debrid account info“. Controleer hier nog even op je Real-Debrid account actief is. Dit herken je aan de volgende gegevens:

  • Type: Premium (niet: Free)
  • Expiration date: een datum in de toekomst

Deze stappen forceren namelijk dat de Real-Debrid instellingen op de box wordt nagelopen en nog eens goed ingesteld worden.

Hierna hoort de box weer goed te draaien.

One comment

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.