

Wat is er aan de hand?
Sinds maart 2023 kunnen MediaStax boxen kunnen geen verbinding meer maken met de MediaStax update server. Hierdoor werken er een aantal zaken niet meer, zoals:
- Automatische updates checken direct na opstarten
- MediaStax Box Updater kan geen verbinding maken met de update server
- Wipe and Reset (bij Advanced Settings) kan geen herinstallatie uitvoeren
- Trakt Settings geeft een foutmelding
- Via IPTV Settings kunnen er geen accounts worden aangesloten, ook werkt verversen van het VOD aanbod niet.
- Het verversen van de VOD bibliotheek uit het IPTV pakket zorgt voor problemen
Boxen die na 15 maart 2023 zijn aangeschaft hebben dit probleem niet omdat daarop de fixen al zijn uitgevoerd.
Wat was de oorzaak?
MediaStax boxen halen informatie op zoals de laatste updates en addon configuratie settings van een MediaStax update server. De hostingpartij waar deze server staat heeft in maart 2023 een wijziging doorgevoerd waardoor een specifiek type verbindingen niet meer ondersteund wordt. Hierdoor kunnen de boxen geen updates meer ontvangen en geven een aantal functies foutmeldingen.
Wat is de oplossing?
MediaStax heeft een fixes in de software van de boxen voor het probleem ontwikkeld. Echter, deze worden niet automatisch op de boxen uitgerold vanwege het ontbreken van een verbinding met de update server.
Om het probleem op te lossen moeten er dus enkele handmatige handelingen op de box worden uitgevoerd. Eerst zal er een verbinding met de nieuwe MediaStax update server worden gelegd om vervolgens een fix-bestand naar de box te kopieren. Eenmaal op de box geplaatst kan het fix programma worden uitgevoerd. De programmatuur van de box wordt hierdoor aangepast zodat deze nu met de nieuwe MediaStax update server communiceert.
Neem contact op met MediaStax via onderstaand formulier om stap voor stap instructies te ontvangen voor je box: