Wil er helemaal niets meer streamen? Herstart je router!

herstart_router

Het komt wel eens voor dat geen enkele film of aflevering van een TV serie wil streamen. Je krijgt na een tijdje naar een voortgangsbalk te hebben gekeken telkens een foutmelding. De box komt soms al helemaal niet meer met een overzicht van afspeellinks en er komen allemaal foutmedelingen rechtsboven in de hoek.

Oorzaak 1: Er is helemaal geen internet connectie

Dit is te herkennen aan de tijd, die klopt niet en staat ingesteld na 01:00 en de datum deze staat dan op 1 januari 1970. De datum en de tijd haalt de box namelijk via internet op. Controleer of de internet kabel goed in de box zit en controleer ook dezelfde kabel aan de andere kant goed in de router zit. Is de box draadloos verbonden? Controleer of de wifi verbinding goed is gelegd. Volg de instructies om de box te verbinden met je draadloos internet.

Heb je nog steeds problemen? Ga door naar de oplossing hieronder.

Oorzaak 2: De internet connectie is er wel, maar de bandbreedte is te laag

Dit merk je als bij alles wat je wilt afspelen, het moeizaam met veel bufferen en de bijbehorende horten en stoten gaat. Als dit structureel gebeurt, dus ongeacht welke film of TV serie je wil gaan kijken dan is er in veel gevallen iets mis met de bandbreedte die je internet router geeft aan de box. Sommige routers raken in de war en knijpen als ware de internet verbinding naar de box, soms schieten routers in de stress vanwege het hoge dataverkeer dat de box te weeg brengt.

Oplossing

router_van_het_stroom_af_halen

Een simpele oplossing hiervoor is de router herstarten. Daarom raad ik bij het constateren van de bovenstaande problemen altijd de internetbox (bijvoorbeeld van Ziggo of KPN) even 1 minuut van het stroom te halen en, indien van toepassing, ook van je wireless router. Zet de box ook even uit (natuurlijk op de aanbevolen manier van de box uitzetten). Zet daarna je internetbox en/of router weer aan en dan de box. In veel gevallen merk je dan dat het stream opeens veel soepeler gaat.

5 comments

  1. Goedenavond

    We hebben de box opgestart om een film te kijken, maar er kan niks worden afgespeeld. Als we op een film klikken, dan komt er rechtsonder in een balk “bezig”. We wachten en vervolgens verdwijnt het balkje en gebeurt er dus niks. We hebben internet verbinding.

    Graag hulp.

    B.v.d.
    Groeten Guyon

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.