Support: Ik krijg geen of flikkerend beeld op mijn TV

Sluit TV aan op de juiste volgorde

Allereerst, let op de volgorde van aansluiten van de box op de TV! Sommige TV’s zijn erg gevoelig en nieuwe apparaten moeten op de juiste manier worden aangesloten via HDMI anders is er geen beeld. Hanteer altijd deze volgorde:

  • Zorg dat TV uit is
  • Zorg dat de box uit is (om zeker te weten haal ook de stroomplug uit de box)
  • Sluit de HDMI kabel aan de TV
  • Sluit de HDMI kabel aan op de box
  • Zet de TV aan
  • Stel op de TV het juiste HDMI kanaal in, bijvoorbeeld HDMI 1
  • Zet de box aan

Oudere Sony en Philips TV’s: blauw/groen beeld

Sommige oudere modellen van Sony en Philips hebben een andere interpretatie van de kleuren over HDMI. Hierdoor kan het beeld opeens groen/blauw worden:

rare_kleuren_op_oude_tv

MediaStax heeft voor dit specifieke geval een fix opgesteld. Voer dan de volgende stappen uit:

  • Ga in het hoofdmenu naar onderen naar de pagina: Settings (klik er niet op)
  • Klap met de rechterpijl op de afstandsbediening het menu uit
    Kies hier: Advanced Settings

    advanced_settings_1

  • Vervolgens selecteer: Fix color problem with older TV’s

En bevestig het herstarten van de box. Hierna blijft het beeld stabiel en blijft het verschieten van kleur weg.

Oudere HD Ready TV’s

Op bepaalde types oudere TV’s, die voor 2010 zijn aangeschaft, kan het voorkomen dat er na het volgen van deze aansluit volgorde nog steeds geen beeld is of dat het beeld gaat flikkeren (het beeld gaat willekeurig aan en uit). Dit probleem kan ook voorkomen op HD ready TVs. Deze TV’s hebben moeite met het HD signaal van de box. De box gaat uit van nieuwere TV’s.

Een oplossing voor dit probleem is het doorlopen van de onderstaande stappen. Hierbij heb je wel een recente TV nodig, bijvoorbeeld bij een bekende, buren of familielid:

  • Sluit de box aan op een andere (nieuwere) Full HD TV via HDMI
  • In het hoofdmenu ga helemaal naar beneden naar: System (en klik erop)
  • In het volgende scherm ga naar: System
  • Bij Display kies de volgende waarde voor Resolution: 1280×720
  • Bevestig dat deze nieuwe resolutie OK is
  • Zet de box weer netjes uit:
    • In het hoofdmenu weer ga naar links, zodat onderaan het powermenu tevoorschijn komt
    • Kies hier: Power off system

Met deze setting zou de box weer moeten werken op de oudere TV.

Het kan zijn dat het beeld vervolgens niet helemaal goed uitlijnt op de TV. Volg hiervoor de instructies om het beeld weer passend te maken op het scherm.

1 comments

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.